Op weg van Wongalee beach naar Airlie beach - Reisverslag uit Wongalee, Australië van Familie Oomens - WaarBenJij.nu Op weg van Wongalee beach naar Airlie beach - Reisverslag uit Wongalee, Australië van Familie Oomens - WaarBenJij.nu

Op weg van Wongalee beach naar Airlie beach

Door: Brigitte

Blijf op de hoogte en volg Familie

03 Augustus 2010 | Australië, Wongalee

Op weg van Wongalee beach naar Airlie beach
Na een heerlijk ontbijt buiten in de zon op onze campsite Duck Island vieuw vertrekken we naar Airlie Beach. Het is een rit van 500 km over hobbelige wegen. Af en toe een dode kangaroe langs de weg en veel velden met rietsuiker. Ze zijn aan het oogsten en treinen vol rijden op de kleine spoortjes langs de weg. Veel bossen en weinig auto’s. Onderweg even lunchen in een park vol slangen. Gelukkig hebben we er geen gezien. Even shoppen bij Woolwarts en weer verder langs de kust en door de bossen. We moeten onderweg oppassen voor de cassowaries.(soort struisvogels)
Als het donker is komen we aan bij een Big 4 campsite Airlie Cove Resort Van-Parc . We staan gelukkig tegenover het toilet en douche gebouw want we gaan met 5 personen toch liever ons daar opfrissen en wassen. We hebben wel een kleine douche en toilet in de camper maar die gebruiken we alleen ’s nachts en onderweg. Fleur en Stijn krijgen 6 uur wire-less internet en we skypen met tante Monique. Een geweldige manier van communiceren met elkaar. We laten haar de camper zien en horen dat ome Paul blaren en eelt op zijn handen had gekregen van het tennissen op het Jan vd Heijden toernooi. Hij stond in de finale, wat zal papa trots zijn geweest. Monique was zijn vaste supporter. Het is hier erg koud ’s avonds en we besluiten om binnen te koken en te eten. Pieter heeft vandaag van 10.00 uur t/m 18.00 uur links gereden dus lijkt het ons verstandig om morgen een rustdag te nemen en Airlie Beach en de haven te gaan bezoeken.
Wat leuk dat jullie ook reacties geven op ons verslagen. Fijne vakantie voor iedereen die nog moet gaan en we sturen wat zon naar Nederland. Greetings from down under.

• 03 Augustus 2010 - 12:32

Claudia Duijsens:

Skypen is ook super! We doen niks anders.
    Wat goed van Paul! Jullie pap zal zeker trots zijn, maar ik denk dat de club een waardige opvolger heeft gevonden dan. Als Paul ook zo gezellig is na het tennis zoals jullie pap dan komt het helemaal goed. Tenminste ik begreep van de sprekers toen dat de tijd na het tennis intensiever werd gebruikt dan tijdens tennis zelf......
    Can't blame him!
    Veel plezier verder!

• 04 Augustus 2010 - 08:09

Nicole En Eric:

Bijzonder de reis zo mee te kunnen volgen. Het ziet er allemaal even prachtig uit!! En die stranden!!
    Fijn dat alles zo goed verloopt.
    Fijne reis verder. Groetjes!!