Weer thuis - Reisverslag uit Nuenen, Nederland van Familie Oomens - WaarBenJij.nu Weer thuis - Reisverslag uit Nuenen, Nederland van Familie Oomens - WaarBenJij.nu

Weer thuis

Door: Brigitte

Blijf op de hoogte en volg Familie

04 September 2010 | Nederland, Nuenen

Vlak voor vertrek belde we Monique. Een van onze cavia´s was ingeslapen bij Monique. Ook dat nog, nu moest Monique ook nog Brownie, de cavia, begraven. Na afscheid te hebben genomen van de Ryan´s Ome John & Anthony, Mark & Anneke vertrokken we naar het vliegveld in onze Landcruiser. Zo super dat we die al die tijd mochten lenen van Rayleen en Tony. Gaf ons veel vrijheid.
We hebben donderdag 2 septenber om 13.00 uur emotioneel afschied genomen van de vd. Heyden family op het vliegveld. Wel fijn dat ze allemaal waren gekomen. Moeilijk hoor. Door de tranen heen waren we vergeten om de douanefomulieren in te vullen dus moesten we weer terug bij de paspoortcontrole. Gelukkig hoeven we daarna niet weer in de rij aan te sluiten. Helaas had mama haar handbagage vol met sokken gestopt met daarin breekbare artikelen en zelfs diverse olieproducten. Dus werd ze er weer uitgepikt en werd haar hele koffer door de beveiliging weer doorzocht. Ik heb daarna alles maar in een grote doorzichtige plastic zak gestopt en bij de volgende controle ging het gelukkig goed. Stijn had alleen zijn riem nog om gelaten dus werd van top tot teen bekenen. Pieter ook met riem geen probleem. Raar systeem hoor. We waren net op tijd bij het vliegtuig. De reis naar Hong kong verliep gelukkig vlot. We hebben de nieuwste films bekeken; Robin Hood, Prince of Persia, A- team, en nog veel meer op ons eigen privé schermpje. Het eten was geweldig, ik kan dan ook iedereen vliegen met Cathay Pacific aanbevelen. Op het vliegveld in Hong Kong zijn we per metro weer naar de volgende gate gebracht. Even bellen naar Nederland, sms-en naar Australie en na een uur wachten in het vliegtuig (druk vliegverkeer) konden we om 1.15 uur ´s nachts vertrekken voor een vliegreis van ruim 12 uur naar Amsterdam. We hebben weer een hoop films bekeken, lekker gegeten (voor de 2de keer avondeten) en af en toe maar geslapen. Vrijdag 3 september om 7 uur ´s ochtend waren we weer op Nederlandse bodem. Gelukkig vlot door de douane in Nederland gelopen. We hielden ons hart weer vast want mama had in haar koffer de reuzeschelpen van neef Darren verstopt en ze had blijkbaar ook koraal meegenomen van Green Island. Toen we door de deur liepen met onze treinkaartjes stonden daar plotseling Monique en Dini, de moeder van Pieter, ons op te wachten! Ze waren om 4 uur ´s nachts opgestaan en om 5.30 uur met de trein vertrokken (lijkt wel Australie). Wat heelijk om na 6 weken weer familie te mogen begroeten en niet alleen aan te komen op schiphol, na zo´n warm afscheid in Australie. Zonnebloemen, snoep en heerlijke stroopwafels. Kopje koffie en Stijn ging op zoek naar een frikandel. Fleur had een broodje unox worst. Helaas voor Stijn moest hij wachten tot ´s vonds omdat er ´s morgen om 8.00 uur natuurlijk nog geen frites tent open is. De treinreis verliep vlot en Ger was de tweede auto die ons op het station in Eindhoven kwam ophalen. Monique had thuis voor appelflapjes, bloemen en heerlijke worstebroodjes gezorgd. Mail schecken, (600 stuks) bijkletsen, koffers uitpakken, wassen en op een redelijk normale tijd naar bed gegaan. Stijn moest op zaterdagochtend vroeg op voor zijn eerste oefen hockeywedstrijd en Fleur kan uitslapen want Monique heeft haar boeken al gekafd! Verjaardag van Bram en van Ellen vandaag, dus we zien dit weekend de familie weer en veel van onze vrienden. Bedankt voor jullie lieve reacties. Brigittexxx

• 04 September 2010 - 12:09

Claudia Duijsens:

Heerlijke 6 weken waren het.
    Bijna elke ochtend stond ik op en had een reisverslag van jullie om te lezen. Ik vraag me af wat ik nu in de ochtend moet lezen?
    Genoten van de mooie foto's van dit prachtige land en jullie familieverhalen.
    Bedankt dat ik even mocht mee reisen.
    Dinsdag begint ook hier het "normale" leven weer met school en regelmatige tijden.
    Erik even in Nederland tot de 13e en dan weer hier.
    Wens jullie een goede start van de nieuwe week en het nieuwe schooljaar!
    liefs uit Canada,
    Claudia

• 04 September 2010 - 18:30

Fam Hueber:

Hoi luitjes, wat een ontzettend leuke, spannende en emotionele reis hebben jullie gehad.
    Geweldig dat we zo op de hoogte zijn gehouden. We hebben met veel plezier jullie verhalen gelezen. Het is denk ik ook weer heerlijk om thuis te zijn. En helaas maandag begint het normale schoole en werk ritme weer.

Groetjes en tot snel
    Rene, Christel, Pim en Floor