Bezoek bij Darren - Reisverslag uit Port Douglas, Australië van Familie Oomens - WaarBenJij.nu Bezoek bij Darren - Reisverslag uit Port Douglas, Australië van Familie Oomens - WaarBenJij.nu

Bezoek bij Darren

Door: Fler

Blijf op de hoogte en volg Familie

03 Augustus 2010 | Australië, Port Douglas

Dit is nog het verslag van gisteren:

Ontbeten bij Darren Heatley in Port Dauglas. Darren ging ’s ochtends vroeg om kwart voor 7 naar zijn werk en kwam daarna terug om met de kinderen te ontbijten en ons gedag te zeggen. Zijn vrouw Lizzy lag nog lekker te slapen toen we binnen kwamen om te ontbijten. Wini (9 jaar) en Izaac (12 jaar) waren wel al wakker en na een kwartiertje kwam Hali (14 jaar) ook maar even mee ontbijten. Ze aten bij de tv hun ontbijt op. De buurkindjes en vriendjes kwamen binnen en een paar aten ook mee. Het was echt heel gezellig. Wini ging als eerste in haar schooluniform op haar “scooter” naar school. Die “scooter” was een doodnormale step. Izaac had precies hetzelfde uniform maar hij wilde wachten tot wij weg gingen. Hali blijft de hele week intern op zijn secuyndairie school in Cairns en is in het weekend thuis. In Cairns speelt hij ook hockey. Hij is echt heel goed. Toen we allemaal ontbijt op hadden kwamen lizzy en Tally (3 jaar) naar beneden, Tally nog half slapend. Het is heel leuk en grappig om te zien hoe een echt Australische ochtend er uit ziet.
Om 8 uur vertrokken we. Iedereen een dikke kus en knuffel en hopen dat we elkaar snel weer zien. Bye bye Cairns!
Na een tip van het aardige stel Wendy en Glen, de familie die ook bij de barbie bij Darren waren, gaan we naar Mision Beach.
Onderweg nog gestopt bij de Josephine Falls, een prachtige waterval met veel regenwoud er omheen.
Oma blijft uit de zon want ze is een beetje verbrand. Er is hier heel veel toerisme en daar komt ook het meeste inkomen van. Op de 2de plek staat het verbouwen van rietsuiker, dus hebben we een rietsuiker museum bezocht.
Het is heerlijk warm, rond de 28 graden en het is winter! Stel je voor hoe warm het in de zomer is…
In de na-middag zijn we aangekomen op Mision Beach, een camping waar vooral oudere mensen overwinteren. We gaan nu binnen eten want er zijn zo veel muggen en ik ben al helemaal lek gestoken. Het is eindelijk gelukt om de foto’s erop te zetten dus we gaan proberen om deze er ook snel op te zetten.

• 03 Augustus 2010 - 11:35

Joyce Lynn:

wat een geweldige trip,geniet met z'n allen, 'have fun'
    xxxjes

• 03 Augustus 2010 - 12:09

Claudia Duijsens:

Leuk om van jullie te horen hoe het bij een Australisch gezin er aan toe gaat.
    Ja hockey is heel "hot" daar. Een zoon (15) van een vriendin van mij uit Hamburg zit sinds 2 weken in Melbourne om daar een half jaar naar school te gaan EN een speciaal hockeytraining te volgen.
    Wel gaaf natuurlijk!
    Veel plezier verder!