Great Barrier Rief - Reisverslag uit Sydney, Australië van Familie Oomens - WaarBenJij.nu Great Barrier Rief - Reisverslag uit Sydney, Australië van Familie Oomens - WaarBenJij.nu

Great Barrier Rief

Door: Pieter

Blijf op de hoogte en volg Familie

02 Augustus 2010 | Australië, Sydney

Great Barrier reef
Vanochtend vroeg op gestaan om naar het great barrier reef te gaan. Snel de boot op en op weg naar het mooie koraal en de vele vissen. Alleen werden oma en mama een beetje zeeziek toen we bijna bij Green Island waren, onze eindbestemming. Gelukkig ging het al beter toen we van de boot af mochten. Ondertussen nog even snel alle snorkel spulletjes ophalen en we waren er helemaal klaar voor. Al snel vonden we een goed plekje met schaduw waar oma kon zitten zodat wij met z’n 4en het water in konden, op zoek naar koraal en vissen. In de heldere zee bij het mooie witte strand zagen we alleen maar gras en vissen maar geen echt koraal. Maar hoe verder we gingen, hoe mooier het werd. We zagen opeens ook twee hele mooie grote blauwe vissen van wel een meter. De grootste zwom eerst recht voor mijn (Fleur) neus en daarna zagen papa mama en Stijn hem ook. Toen we nog dieper gingen zagen we meer koraal en niet meer van die hele kleine stukjes. Ook zagen we meer kleine, kleurrijke visjes. Dat was echt super om te zien! Tussen het snorkelen door lekker zonnen en lunchen op de boot .Rond 3uur het water uit gegaan om de boot terug te pakken. Mama en oma hadden van Stijn een wonderpil gekregen tegen zeeziekte. Ze hadden heel goed geholpen want ze hadden er allebei geen last meer van op de terugweg. Op het strandje hadden we een wat ouder echtpaar ontmoet die uit Brisbane kwamen. We raakten aan de praat en op de boot hebben ze alle plekjes rondom Cairns en Brisbane gegeven en aan het einde van de bootreis hebben we nummers en adressen uitgewisseld zodat als we in Brisbane zijn, we bij hun op bezoek kunnen komen.
Op de terugweg had mama haar neef Darren gebeld om iets af te spreken voor in het weekend en hij vertelde dat hij deze avond op een half uurtje rijden van onze camping, met zijn 14 jarige zoontje naar Cairns moest voor een hockey wedstrijd. Dat vonden we wel leuk om te zien dus die avond gingen we naar hem toe. Naderhand gingen we met zijn allen bij de subway eten en hebben ik en Stijn veel met Hali gekletst en mama, papa en oma heel wat met Darren bij gekletst. Zondagmiddag gaan we naar Port Douglas voor een Barbie (bq)bij hun boerderij in de bergen. Daar blijven we met de camper overnachten .Maar eerst gaan we op zaterdag naar derainforeststation,skyrail en Kurana.

• 02 Augustus 2010 - 13:11

Claudia Duijsens:

Oooooooh wat leuk foto's!!!!
    Gaaf om te zien zeg! Maakt jullie verhaal NOG leuker, echt! Wat heerlijk aan dat strand, ziet er prachtig uit.
    Veel plezier op de Barbie!

• 02 Augustus 2010 - 21:02

Liliane:

Leuk om te lezen en ZIEN (jaja de foto's staan er op!) dat jullie het zo goed naar je zin hebben!
    Lekker blijven genieten en groeten aan allemaal!

• 03 Augustus 2010 - 07:28

Fam. Van Gog:

Hey mensen van het goede leven, wat leuk om weer even bij te lezen en de foto's te zien. Ziet er allemaal super gaaf uit. Jullie zien er allemaal lekker relaxed uit en het is nog lang niet voorbij.... Groetjes vanuit Nuenen(waar de zon wel weer mag gaan schijnen), Simone, Toine, Niels en Silke

• 03 Augustus 2010 - 19:56

Dini En Ger:

Hoi vakantie-gangers.
    Ik heb steeds op e-mail gekeken of we bericht van jullie ontvangen hadden maar ik had op internet moeten kijken.Sorry.Had al hulp gevraagd aan Monique maar
    achteraf was dat niet nodig.Als we de foto's bekijken is het een geweldige reis tot nu toe
    Wij gaan een paar dagen naar twente,hebben daar een hotel geboekt en hopen op goed weer om
    te kunnen fietsen.Van 4/8 t/m 7/8.Verder gaat hier alles goed.Als we terug zijn laten we wel weer iets van ons horen.
    groetjes en nog een fijne
    tijd.
    Dini en Ger