Grassy Head, Stuart's point - Reisverslag uit Sydney, Australië van Familie Oomens - WaarBenJij.nu Grassy Head, Stuart's point - Reisverslag uit Sydney, Australië van Familie Oomens - WaarBenJij.nu

Grassy Head, Stuart's point

Door: Stijn

Blijf op de hoogte en volg Familie

11 Augustus 2010 | Australië, Sydney

Vandaag lekker uitgeslapen en samen met Paul en Melanie genoten van een Aussie ontbijt.
In hun(boerderijachtige grote) tuin staan veel fruitbomen en we kregen vers geperste jus d' orange met een vleugje manderijn.
Daarna zijn we samen met hun honden, Jim en 'Licky' Lenny (hij likte je namelijk letterlijk helemaal af)naar het strand gelopen. Eerst een stukje rotsen beklimmen en dan een stukje rivier oversteken wat voor oma best wel hoog was.
Toen we op het strand aankwamen begon de zon te schijnen en lieten we de honden los.
Het was een heerlijke wandeling(misschien achteraf gezien een beetje te lang voor oma).
Thuis(bij Paul) hebben we een heerlijke lunch gehad met minestronesoep en brood. Minestronesoep is hier tomatensoep met groente(voor degene die het niet kennen).
Daarna met de auto Yarriabini National Park gereden met veel mooie witte Flooded Gum bomen(zie foto’s). Op het einde van de middag zijn we nog naar Scott’s Head gereden(aan de zee) en hebben we hele grote golven gezien van wel meer dan 5 meter. Er waren daar ook veel mooie mozaïeken van een lokale kunstenaar zoals tafels en er waren veel vissers die naar grote vissen visten. Een visser (zijn moeder kwam uit Holland) liet mij een ‘’kleine ’’ Australische ??? zien.

En mijn raadsel voor vandaag is dan ook: welke vis had de man gevangen?
En nog eentje: hoever moeten we nog van Stuart's Point hemelsbreed naar Melbourne rijden?

Doeie, Stijn

ps.het antwoord van de vorige keer was 70 !

• 11 Augustus 2010 - 13:29

Claudia Duijsens:

Goeiemorgen!
    Oei oei, ik zag in de mail dat Stijn het verslag geschreven had en "vreesde" al dat er raadsel zullen komen. En dat weer op de vroege ochtend.
    De vis denk ik dat het een zalm is.....
    En die afstand.....kweet het effe niet.
    Maar een andere vraag voor Stijn, hoe krijg je 1000 Aussies in een pool????
    En jullie (o)ma! kei-stoer!
    Fijne dag!

• 11 Augustus 2010 - 16:07

Harrie En Jose:

Stijn, niet zo'n moeilijke raadseltjes, we hebben vakantie weet je. We zijn nog steeds bezig ons hoofd een beetje leeg te maken, dus ik ga zelfs niet proberen je raadsels op te lossen. Ik zie wel dat je ontzettend geniet en... zo'n hond is echt wel iets voor jullie! Liefs Jose