Op weg naar Sydney. New South Wales. - Reisverslag uit Sydney, Australië van Familie Oomens - WaarBenJij.nu Op weg naar Sydney. New South Wales. - Reisverslag uit Sydney, Australië van Familie Oomens - WaarBenJij.nu

Op weg naar Sydney. New South Wales.

Door: Brigitte

Blijf op de hoogte en volg Familie

14 Augustus 2010 | Australië, Sydney

We namen afscheid van Paul en Melanie en zien ze volgende week weer in Melbourne bij ome John. Fleur en Stijn kunnen zich erg goed in Engels uiten en hebben hele gesprekken gehad met hun. Via Kempsey rijden we naar Heatherbraes Pies aan de Pacific Hwy. Na een heerlijke lunch brengt Pieter ons weer veilig naar Lane Cove River Tourist Park In Sydney. Dat was even wennen.Van rust naar erg druk. Op vrijdag de dertiende vertrokken we naar Sydney Harbour met een trein /metro. Het was vanaf onze campsite maar 10 minuten lopen naar station North Ryde. In Milson point stapten we uit en maakten we een mooie wandeling over de Sydney Harbour Bridge met het uitzicht op de skyline van Sydney en het Opera House. In de haven staan veel hoge kantoorgebouwen en er zijn veel terminals. Eerst een leuke wandeling gemaakt door de Rocks. Kapitein Cook voer in 1770 voorbij Sydney Harbour maar in 1788 zeilden de bemanning en gevangenen van de First Fleet terug en sloegen hun tenten op in the Rocks, hier zie je nog oude huizen.Een rondje wandelen om het Opera House en door de Botanische tuinen. Even op de foto met een paar Aboriginals in Circulair Quay.Daar vertrok de ferry naar Manly niet omdat er hoge golven waren. Dus namen we de ferry naar Watson Bay. Daarna met de bus naar Manly beach waar Melanie vroeger ging zwemmen. Wat souvenirs scoren, Fleur een T-shirt en daarna namen we een heerlijk cappuccino met gebak.We keken naar de eerste surfers die we in Australië zagen. Helaas dacht Stijn dat je ook op stenen kon surfen en viel erg hard op zijn ellebogen en knieën. Paar pleisters en op naar de monorail in Sydney. Papa en mama zijn hier samen 10 jaar geleden ook geweest met Henny en Frans. Het was al erg donker in Sydney maar het was erg mooi met al die lichtjes. We bekeken de Town Hall en de vele winkels.We stapten uit in Darling harbour 2000 en hebben daar bijna allemaal heerlijk gegeten bij Waterfront Grill in Harbourside. Stijn had zijn grootste Spare rib ever. Moe maar voldaan kwamen we rond 23.00 uur weer op onze campsite terug. Even de was in de droogtrommel en naar bed. Knap hè ik heb nog geen mail uitgelezen.We vetrekken zaterdag naar de Blue Mountains.

• 14 Augustus 2010 - 08:08

Harrie En Jose:

Brigitte, dit is pas vakantie. Geen mailtjes, geen telefoontjes, enkel genieten. Over een paar weken is het weer een drukte van jewelste, dus profiteer van deze heerlijke vakantie. Wij gaan maandag voor 4 dagen naar het Zwarte Woud. Heb platte schoenen gekocht!!!
    Dat zal wel spierpijn worden maar ik verheug me erop. Liefs Jose

• 14 Augustus 2010 - 13:32

Claudia Duijsens:

Goeiemorgen!
    Had jullie al gemist gisterochtend! ipv een ochtendkrantje lezen (hebben ze ook niet hier), lees ik altijd jullie verslagen en geniet
    Ziet er mooi uit Sydney!

• 14 Augustus 2010 - 20:51

Anouk:

Hahaha! kZei t net tegen Dennis: tis echt komkommertijd want keb nauwelijks mail.. Je mist dus niets! Geniet maar lekker! kus vanaf de Herikhof!!!

• 15 Augustus 2010 - 12:03

Wilry Smeulders:

Hallo familie,

Ik denk dat het druk gaat worden in Australië,
    want zo'n reclame daar kan geen spot tegenop!
    Geniet maar lekker door he!
    groetjes, Wilry.