The way to Rock Hampton - Reisverslag uit Rockhampton, Australië van Familie Oomens - WaarBenJij.nu The way to Rock Hampton - Reisverslag uit Rockhampton, Australië van Familie Oomens - WaarBenJij.nu

The way to Rock Hampton

Door: Stijn

Blijf op de hoogte en volg Familie

05 Augustus 2010 | Australië, Rockhampton

’S morgens naar de Bird feeding.
Ze vonden Fleur erg mooi en zaten echt overal op haar, behalve de kookubaras, die zaten hoog in de boom.
We hebben veel krasjes opgelopen, maar ze waren het waard voor de mooie foto’s van dichtbij.
Alle campsite’s in Yeppoon waren vol, dus na een half uur bellen vertrekken we naar een campsite in Rockhampton.
Dat betekent dus: 500km verder reizen.
Dan besef je pas echt hoe immens groot Australië is.
Maar gelukkig rijdt Papa vlot in onze camper van 7,5 meter lang.
Ik, Fleur en Oma vermaken ons prima met gamen en van het uitzicht genieten.
Hier komt een mens echt tot rust.
Mama zag gelukkig vandaag ook wilde (belangrijk detail) levende kangeroes, emu’s en heel veel dunne witte koeien.
Onderweg lekker lunchen en foto’s maken bij die gigantische roze rozenstruik terwijl papa een schoonheidslaapje houdt(heeft ie trouwens niet eens nodig hoor).
Vandaag dus licht bewolkt en een prima reisdag.
Het is een prachtige camping(en dat mag ook wel voor die hoge prijs) met 5000 palmbomen(prijs is een leuk sommetje namelijk: het aantal palmbomen X 7 : 1000 X 4 X 2 : 8 X 2 + 10 : 8 X 7 = ??? (probeer maar de eerste te zijn die een reactie plaatst met het antwoord)
Morgen gaan we eerst naar Mount Morgan, een gold mine en daarna naar Bundaberg walvisjes bekijken(‘’walvisjes’’).

• 05 Augustus 2010 - 12:23

Ans En Jac:

Hallo oomentjes en Annie
    Hier een bericht vanuit de Lot streek in Frankrijk. Zo af en toe heb ik de gelegenheid jullie verslagen te lezen als er op een camping wifi is. Nu hebben we dat weer een paar dagen. Herziet er allemaal geweldig uit wat jullie daar allemaal zien en meemaken. Geniet er maar van want het is geen reis die je zo en twee drie overdoet. Hopelijk heeft Annie het ook naar haar zin. Hebben jullie de familie van Jan ook al ontmoet of heb ik een paar verslagen gemist? Ga zo de rest van de verslagen nog even lezen. Veel plezier en een goede reis verder. Doeg Ans

• 05 Augustus 2010 - 12:39

Claudia Duijsens:

Haha, Stijn schrijft leuk!
    Ben nog te moe om te rekenen, misschien straks even. Het is hier pas ochtend en ik ben net op! Waanzinnig die rozenstruik!
    Begrijp de sport om levende wilde kangoeroes te zien, dat hebben wij hier met de wasberen en stinkdieren. Maar leg je fototoestel op je schoot zodat je er ook meteen een foto van kunt nemen!
    Veel plezier met de walvisjes!

• 05 Augustus 2010 - 12:59

Claudia Duijsens:

uhm.......70?????

• 05 Augustus 2010 - 13:28

Fam. Van Gog:

Hoi allemaal, het plenst hier weer eens behoorlijk dus weer ff jullie verslagen bijlezen. Geweldig al die wilde dieren, tja en als je hier 500km rijdt ben je Nederland allang uit. Heerlijk zo'n groot land al die afstanden. Mooie foto van oma en Fleur bij die boom. Wij zitten hier met smart te wachten op mooi weer. Duimen jullie voor ons dat volgende week de zon weer eens gaat schijnen. We gaan dan 3wk naar zee en willen graag wat warmte....Liefs en tot gauw x, Simone, Toine, Niels en Silke

• 05 Augustus 2010 - 16:46

Ronald:

Volgens mijn berekening moet dat 70 zijn Stijn!
    groeten
    Ronald van de Wiel

• 05 Augustus 2010 - 18:40

Joyce Lynn:

BINGO,ben te laat,Claudia en Ronald gaan er met de prijs vandoor!!!haha.Wat een supertrip,mooie foto's aan het strand en die bloemen,geweldig.Wij gaan morgen voor 4 dgn. naar Trier dus mijn weekend is begonnen maar ik denk niet dat ik daar slangen,walvissen,kangaroos of ander van dat soort beesten tegenkom!!Goede reis verder en kijk uit naar het volgend reisverslag!!xxxjes uit het Eindhovense

• 05 Augustus 2010 - 19:54

JAC En Ans:

Stijn;
    Wij gaan voor 70 . Hebben er een middag over kunnen nadenken;-)
    Als wij de hoofdprijs hebben laat het maar even weten. Veel plezier daar aan de andere kant van dewereld.
    Gr. JAC en Ans.

• 05 Augustus 2010 - 20:25

Joke En Sjef Langens:

Fleur,Stijn, wat hebben we genoten van jullie schitterend reisverslag, super!Het is als of we het zelf beleven.
    Hier is het nu 15 graden, dus erg koud,maar het wordt warmer.
    Veel groeten aan Oma en je vader en moeder.

• 07 Augustus 2010 - 16:38

Jan & Thea & Moo:

Hallo Annie, Brigitte, Pieter, Fleur en Stijn,
    Vanuit Praag (een stadscamping) vandaag daar aangekomen, hebben wij jullie berichten even gelezen en de mooie foto's gezien, ziet er niet slecht uit :) Toevallig vandaag voor de eerste keer internet....vandaar!Wij wilden een foto van onze vakantie meesturen, maar dat lukte niet....jammer.
    Sinds gisterenmiddag alleen maar regen, regen en nog eens regen :( daarvoor was het wel goed. We zijn nu 9 dagen onderweg en hebben nog 2 weken te gaan, hebben er nu 1300 km. op zitten. We zijn in het noord-westen begonnen en boven Praag naar het oosten en nu op weg naar het zuiden. We hopen morgen op beter weer dan gaan we Praag bezoeken. Voor jullie allemaal nog een fijne tijd en doe de groeten aan de familie daar. Liefs Jan & Thea & een pootje van Moo