Tante Jenny, Melanie's feest, footies & Bernadette - Reisverslag uit Longwarry, Australië van Familie Oomens - WaarBenJij.nu Tante Jenny, Melanie's feest, footies & Bernadette - Reisverslag uit Longwarry, Australië van Familie Oomens - WaarBenJij.nu

Tante Jenny, Melanie's feest, footies & Bernadette

Door: Brigitte

Blijf op de hoogte en volg Familie

29 Augustus 2010 | Australië, Longwarry

Na drie dagen heeft Pieter de computer bij Tony en Rayleen toch kunnen maken. Wij hebben hier ook veel regen. Het is de koudste winter sinds 14 jaar.Tussen 9 en 15 graden elke dag Er is veel regen gevallen na jaren van droogte.Iedereen praat over de modder hier op het platteland.Wij zitten de hele dag binnen bij de openhaard, heel gezellig. Lunch bij de ene nicht. 'Dinner' bij de volgende tante dus dan is het niet erg. Afgelopen vrijdag zijn we naar Tante Jenny en Ome Ian geweest (zusje van papa) en samen met tante Thea hebben we het fotoalbum van papa's begrafenis gekeken. Daar een lunch gehad met teveel cake en met z'n allen een oude 8 mm film bekeken van mijn opa en oma. We zijn daarna om 5 uur naar de boerderij van ome Tony & Rayleen gegaan voor een fish en chips evening met mijn nichtje Ann- marie, Paul en hun kids.Nichtje Kerrie kwam ook. Zaterdag 28 augustus stond ik voor de derde dag op met hoofdpijn.(Willem was helaas niet in de buurt) Dus reden we naar berg Mount Baw baw op zoek naar de sneeuw en is mama met Fleur, Kerrie en de kids naar Dandenong market gegaan.Ja ik denk zelfs in het engels op dit moment. Helaas kostte het hier $60,- entree inclusief huur van sneeuwkettingen om dit bergdorpje binnen te rijden. Dus zijn we toen terug door het regenwoud gereden op zoek naar een Subway- restaurant om te eten. Daarna naar de Longwarry Footbalclub.We zaten als echte supporters in de auto rond het veld en bij elk punt drukten we op de claxon. Daarna mama naar tante Lies gebracht waar we ook haar zoon, mijn neef John Heatley troffen. Hij nodigde ons uit voor 'Dinner' maandagavond bij hem in Drouin.Tante Lies had weer cake koffie en scones mmmmmmmm.
Om 19.00 uur begon het feest van mijn nichtje Melanie, ze werd 22. We moesten ons verkleden en morgen zie je de foto's hiervan.
Het was gelukkig een droge dag met veel zon en we stonden buiten rond een kampvuur tot diep in de nacht. Hier brengt iedereen zelf bier en drinken mee naar een feest, echt lachen, iedereen met z'n eigen koelbox. Zondag 29 augustus vroeg op om naar het Footbal van Lachlan, de oudste zoon van mijn nichtje Bernie te gaan in Koo Wee Rup. Mama ophalen in Bunyip en lunch met Bernie's 6 kids en man Alan. Daarna weer cake en we hebben de hele dag gekletst en de kids vonden het heerlijk om te spelen met Fleur en Stijn. De jongste Vaughn mocht mama voorlezen. Daarna Roast beef gegeten en Fleur en Stijn blijven daar vannacht logeren. Morgen gaan we ze ophalen en daarna naar Melbourne.
Wat erg dat jullie ook veel regen hebben, ik hoop dat september mooi gaat worden. Fijn om te horen dat jullie allemaal een fijne vakantie hebben gehad en even op adem zijn gekomen ook al is het weer deze zomer ietsje minder.
We beginnen morgen aan onze laatste week hier en dan zijn we 6 weken weg geweest.Het wordt een moeilijk afscheid dat voel ik nu al. Maar het is ook weer heerlijk om straks thuis te zijn, alhoewel Fleur het daar niet mee eens zal zijn. Zo was ik eerlijk gezegd ook toen ik hier kwam op mijn 15de. Hier woont en leeft de vd Heijden- familie! Alleen helaas te ver weg om ze vaak te bezoeken en da's ontzettend jammer.

  • 29 Augustus 2010 - 14:52

    Claudia Duijsens:

    Wat naar van je hoofdpijn. Misschien eens een dagje op bed gaan liggen en chillen? Wat jullie doen is natuurlijk heel leuk maar ook erg druk en enerverend.
    Zo jammer van al die regen. Zijn wij dan de enige die mooi weer hebben en dat maanden? Komende week elke dag rond de 30 graden. Mijn moeder is net hier en die geniet ervan.
    Zoals ik volgens mij al eerder zei, Fleur kan in Australie blijven. Er zijn highschools met speciale hockeytrainingen. Een 15-jarige zoon van een vriendin doet het ook. Ergens in Melbourne.
    Maar wel mooi dat jullie daar zoveel familie hebben, altijd een goede reden om er naar toe te gaan.
    Geniet de laatste dagen en ik duim dat het weer een beetje bijdraait.
    Groetjes vanuit het zonnige Canada.
    Claudia

  • 29 Augustus 2010 - 16:26

    Harrie En José:

    Lieve allemaal, dus het weer is daar ook niet zo best. Dan is het hier nog niet zo onaangenaam met de temperatuur. Alleen de regen zou na dinsdag ophouden. Dus als jullie terugkomen zal er hoogstwaarschijnlijk weer mooi weer zijn. Het is te hopen. Brigitte, wat je hoofdpijn betreft, Willem is wel niet in de buurt maar wat denk je van Pieter, laat hem eens op je nek los! (geintje) Probeer ondanks je hoofdpijn toch nog maar een paar dagen te genieten. Het zullen wel spanningen zijn dat je jouw familie weer moet achterlaten. Liefs van José. En stuur morgen maar vlug wat foto's. X

  • 29 Augustus 2010 - 20:07

    Ellen:

    Lieve mensen,

    wij zijn gisteren terug gekomen van onze vakantie in Frankrijk. we zijn 3 weken weg geweest. Het was fijn, gezellig en we hadden prachtig weer. Vandaag weer ons eerste Nederlandse dagje. Truien aan, en zelfs m'n winterlaarzen. even wennen dus. Ik heb net met plezier jullie foto's bekeken, en eigenlijk ben ik gewoon hartstikke jaloers! Ik hoop dat we in de toekomst ook een keer met de kinderen een "rondje Australie" kunnen maken.
    Wat moet dat fijn zijn om de familie daar te ontmoeten. Geniet ervan!
    Groetjes Hans, Ellen, Marieke, Bart

  • 29 Augustus 2010 - 21:14

    Jac En Ans:

    Hallo allemaal,
    Wat zullen jullie vol zitten met indrukken en fijne herinneringen aan jullie familie na deze vakantie. Wij wensen jullie nog een paar fijne dagen in Australië, een niet te moeilijk afscheid en vooral een goede vlucht terug! Veel groetjes.
    Jac en Ans

  • 29 Augustus 2010 - 22:45

    Jos En Jose:

    geniet van jullie laatste week en bewaar alle mooie herinneringen.
    voor straks een goede reis en we hebben genoten van jullie verhalen ,net of we er zelf een beetje bij mochten zijn!
    heel veel liefs en tot vlug

  • 31 Augustus 2010 - 21:32

    Wietse De Boer:

    "He mama ik zie hier een foto van juf Brigitte met haar mama en haar kindjes". Zat een klein wijsneusje in mijn mail en die klikt ineens jullie link aan. Ik was op zoek naar het jaaroverzicht van school vandaar. Helemaal vergeten dat je die had doorgestuurd Brigitte! We hebben pas een paar foto's gezien en een paar verhalen gelezen, wat een bijzondere reis zeg! En wat leuk al die familieleden, ik hoop dat jullie genieten van deze laatste week en dat je vind waar je naar op zoek was Brigitte...Enne hoofdpijn, gewoon een goede borrel pakken en een nachtje goed slapen dat zei ons pap altijd! Heel veel groetjes en een dikke kus uiteraard van Wietse.
    "Als de school weer begint mama wil ik de juf ook over mijn vakantie vertellen, Land van Bartje in Drenthe, dat was toch ook best ver van Nuenen mama?". Ja jongen natuurlijk!

  • 01 September 2010 - 11:39

    Hilde:

    hoi allemaal
    geniet van jullie laatste dagen
    sterkte met afscheid nemen van iedereen
    een hele goede reis
    tot volgende week Hilde

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Familie

Actief sinds 20 Juni 2008
Verslag gelezen: 285
Totaal aantal bezoekers 70511

Voorgaande reizen:

26 Juli 2010 - 03 September 2010

Australie- 2010

09 Augustus 2009 - 02 September 2009

Griekenland- 2009

15 Juli 2008 - 06 Augustus 2008

Florida- 2008

Landen bezocht: