Op naar Melbourne via the Princess Highway - Reisverslag uit Broulee, Australië van Familie Oomens - WaarBenJij.nu Op naar Melbourne via the Princess Highway - Reisverslag uit Broulee, Australië van Familie Oomens - WaarBenJij.nu

Op naar Melbourne via the Princess Highway

Door: Brigitte

Blijf op de hoogte en volg Familie

15 Augustus 2010 | Australië, Broulee

Oh, wat was het koud in Blackheath, iedereen liep daar rond met mutsen en handschoenen, ja die hebben wij dus in Nederland laten liggen voor als het vriest. Wij hadden gelukkig genoeg aan onze bodywarmers en sokken. ’s Nachts regende het behoorlijk maar ’s morgens scheen de zon weer en iedereen liep aan de kust onder Sydney weer in een korte broek. Vandaag rijden we de hele dag op de mooie Princess Highway. We gaan naar Broulee waar we een BIG4 campsite aan het strand hebben geboekt. We volgen vanaf Wollongong de mooie Grand Pacific Drive. Helaas hebben we het mooie gedeelte met de Cliff- bridge gemist. Het is een schitterende weg langs de kust en we komen door mooie dorpjes aan zee zoals Shellharbour. We lunchen in de baai bij Kiama. Lekker met een kopje thee de surfers en hun kunsten bekijken. Onze privé- chauffeur Pieter laat ons de mooie plekjes zien aan deze route langs de Tasman Sea en het 7 miles strand. Jammer dat ik geen foto’s heb kunnen maken vanuit de rijdende camper want het is hier geweldig mooi en ook erg afwisselend. Veel verschillende bomen, bergen en weilanden op heuvels met koeien en paarden en soms een schaap erbij. Mooie stranden, meren en rotsen langs de kust. Teveel eigenlijk om allemaal op te noemen. Morgen rijden we verder langs de Sapphire Coast en gaan we lunchen in Eden en daarna moeten we nog ongeveer 4 uur rijden voor de overnachting in Bairnsdale of Lakes Entrance. Helaas is het hier al om 18.00 uur pikdonker en zien we al de sterren boven en een mooie zee. Morgenvroeg dus vroeg op om te ontbijten op het strand. We missen hier in dit deel van Australië wel een beetje het avondleven. Ons avondje boulevard lopen, ijsje eten, terrasje pikken en moonlight shopping. Maar goed, je kunt niet alles hebben en we rusten hier dus wel behoorlijk uit. Dvd’s kijken in de camper, beetje lezen, beetje internetten , chillen en vroeg naar slapen. We genieten volop van het mooie ontzettend grote land Australië. Nog drie dagen en dan moeten we onze camper weer inleveren. We willen nog wel eerst naar Philips Island om de pinguin parade te zien op dinsdagavond 17 augustus. xxx Groetjes Brigitte
PS:We hebben jullie reacties helaas nog niet kunnen lezen want we hadden geen internet maar hebben gisteren even in een winkelsstraat gebruik gemaakt van iemands onbeveiligde netwerk en vlug alle verslagen en foto’s op de site gezet.

• 15 Augustus 2010 - 12:06

Wilry Smeulders:

HALLO

Was dat Pieter of een plank in de branding?
    groetjes, Wilry

• 15 Augustus 2010 - 12:08

Miriam En Joost:

We krijgen net jullie laatste mail binnen(14.00). Heerlijk zitten op zo'n rots met uitzicht op de surfers, ruilen? Echt vakantie!
    Veel plezier nog!
    Lfs Joost en Miriam x

• 15 Augustus 2010 - 12:30

Harrie En Jose:

Hoi allemaal, jullie hebben het koud, maar hier is het anders ook wel weer fris geworden. Er is hier veel regen op komst net nu we naar Duitsland vertrekken en daar is het weer net als in Nederland. Maar dat mag de pret niet drukken. Complimentje voor Pieter die de hele familie toch maar overal brengt. Verwen hem maar lekker die goeierd. Na donderdag kan ik weer jullie volgen want dan zijn wij weer terug. Liefs Jose

• 15 Augustus 2010 - 14:14

Claudia Duijsens:

Goeiemorgen alweer!
    Gek idee dat jullie het zo koud hebben, maar we vergeten natuurlijk altijd dat het daar nu winter is en dat het inderdaad wat frisser kan worden.
    Ben benieuwd wat jullie gaan doen als de camper is ingeleverd. Wel blijven schrijven hè?
    Enne Harry en José, jullie nemen toch vast wel een laptop mee naar Duitsland!!!!
    Tot morgen maar weer,
    Groetjes uit het warme Canada!
    (met vandaag een beetje regen)

Claudia

• 15 Augustus 2010 - 14:54

Joke En Sjef:

Hallo Australië gangers.
    Wat geweldig om zo'n reis te kunnen maken en wat fijn voor je oma en moeder dat ze er bij is.
    Als ze thuis is, gaan we graag naar Nunen, om foto's en de verhalen te horen.
    Graag de groeten over brengen aan de familie die je nog ziet en hopen ze weer te mogen begroeten in Nederland.
    Goede reis terug.
    Joke en Sjef

• 15 Augustus 2010 - 16:50

Dini En Ger:

Hoi vakantiegangers.
    We komen zo juist terug uit Nuenen,en natuurlijk meteen even kijken of er een mail is uit Australië.Wat maken jullie toch een mooie reis en zien veel.Geweldig!Wij hebben bij jullie het gras gemaaid,maar moesten er mee ophouden vanwege de regen.Het was wel wat problematisch.We hebben even de overbuurman erbij gehaald wat voor brandstof er in de maaier moest,want hij was helemaal leeg,eerst benzine gehaald en toen konden we weer verder.We gaan nog wel een keer terug om het af te maken.We hebben de laatste dagen regelmatig gefietst,want het was heel mooi weer.Brigitte en Willem hebben ook nog gebeld,die hebben het ook heel fijn,ook van hun heel veel groeten.We wensen jullie nog een hele fijne vakantie. groetjes en liefs aan allemaal Pa en Ma.

• 17 Augustus 2010 - 18:06

Joyce Lynn:

lieve oompjes en oma,wat een spektakel die reis van jullie!!zo afwisselend en veel mooie dingen gezien en gedaan,veel groetjes aan de familie en tot het volgend reisverslag!xxxjes