Whale Watch in Hervey Bay bij Frasen Island Queens - Reisverslag uit Mount Morgan, Australië van Familie Oomens - WaarBenJij.nu Whale Watch in Hervey Bay bij Frasen Island Queens - Reisverslag uit Mount Morgan, Australië van Familie Oomens - WaarBenJij.nu

Whale Watch in Hervey Bay bij Frasen Island Queens

Door: Stijn en Fleur

Blijf op de hoogte en volg Familie

08 Augustus 2010 | Australië, Mount Morgan

Vandaag zijn we vroeg opgestaan en aangereden naar de whale watch in Hervey Bay. Want we gingen vandaag 4 uur varen om walvissen te spotten met de boot Spirit.
De boot had 4 verdiepingen:
-het bovendek
-een ruimte met een grote bank
-een soort restaurant
-en een’’glas bottem boat’’ruimte(je kon door ramen onder water kijken)
En aan de voorkant van de boot een soort tribune.
let the hunt begin!!!
Het duurde even, maar we hebben heel veel walvissen gezien. De Bultrug komt hier vanaf augustus dus we hadden geluk.
Leuk detail, als iemand ‘’daar zie ik er een!!!’’ of ‘’there is one!!!’’ riep, rende iedereen die richting op met camera’s in de aanslag.
We hebben dus de hele dag op en neer gerend en er op los gefilmd en gefotoo’t,(Haha) en daar laten wij dadelijk een paar kiekjes van zien.
Op de boot zaten Aussies, Dutchies, Duitsers en spanjolen, maar geen walvisjagers (Japanners).
Op de boot waaide het ook heel hard, zelfs zo hard, dat als je je capuchon in de lucht hield, kon je(zonder je ergens aan vast te houden) naar voren laten zakken.
We hebben geen zeezieke mama en oma gehad ze hadden een pil ingenomen en we bleven in de baai.

• 08 Augustus 2010 - 11:35

Wilry Smeulders:

Hallo samen,

Hier wordt de Dolfijnenklas helemaal gelukkig van hè!
    Gebruikten ze ook sonarapperatuur om de dolfijnen te traceren?
    groetjes, Wilry

• 08 Augustus 2010 - 13:25

Claudia Duijsens:

Wow, zoooooo gaaf die walwissen!
    Dit moeten we hier in Canada nog eens overdoen. Twee jaar geleden een poging gedaan voor de kust van Halifax, maar helaas niks gezien. Super gaaf!

• 08 Augustus 2010 - 14:09

Harrie En Jose:

Geweldig wat jullie allemaal zien en ervaren. Jullie hebben het beter dan wij in ons regenlandje. Groetjes en dikke kus. Jose

• 09 Augustus 2010 - 10:06

Anouk: