We zijn er ! - Reisverslag uit Cairns, Australië van Familie Oomens - WaarBenJij.nu We zijn er ! - Reisverslag uit Cairns, Australië van Familie Oomens - WaarBenJij.nu

We zijn er !

Door: Fleur en Pieter

Blijf op de hoogte en volg Familie

29 Juli 2010 | Australië, Cairns

Na maandagochtend om 8.47 uur in Eindhoven met de trein te zijn vertrokken en woensdagmiddag om 14.15 uur lokale tijd aan te zijn geland in Cairns, mogen we met recht zeggen dat we er eindelijk zijn. Eventjes wat reis getallen, 23 uur gevlogen , 21 uur wachttijd op vliegvelden waarvan 16 uur in het Royal View hotel in Hong Kong, uiteindelijk blijkt het tijdsverschil tussen Australie en Nederland slechts 8 uur tijdsverschil te zijn, laagste temperatuur onderweg -51 C (op 11.000 meter hoogte), hoogste temperatuur 36 C in Hong Kong, 1x als winnaar van het golftoernooi geëindigd op het inflight- gamenetwerk van het vliegtuig en ontelbaar vele films en muziek cd’s beluisterd. Afgezien van het feit dat het nog steeds een hele lange reis is naar Australie, hebben we ons onderweg altijd prima kunnen vermaken. Al zijn het maar bijvoorbeeld de grapjes die we hebben gemaakt om het feit dat Anny op het eerste beste vliegveld in Australia grondig werd gefouilleerd en ze er zich (in het Nederlands) probeerde uit te praten door te zeggen dat dit al de vierde keer is dat ze naar Australië gaat maar dit nog nooit had meegemaakt. Of het feit dat alle bagage in ons bijzijn gecontroleerd werd op etenswaren door een speciaal getrainde hond, maar hij mooi de stroopwafels niet geroken heeft die Anny (naar achteraf blijkt) in haar koffer verstopt had voor de familie in Melbourne.
Eenmaal in Cairns aangekomen kregen we al na een paar minuutjes wachten een busje voor ons 5-en en al onze bagage. Het busje bracht ons naar ons mooie luxe resort waar we onze rugby/hockey/voetbal vriendengroep ( we weten nog steeds niet wat ze precies doen) die ook samen met ons in het vliegtuigje zaten, weer tegen. Heel toevallig! Na alle koffers naar boven te hebben getild gingen we met z’n allen naar een van de 4 zwembaden van het complex gegaan. Na het heerlijke zwemmen kregen ik (fleur) en Stijn toch een beetje last van de jetlag dus gingen we maar snel douchen en eten in het restaurant. Het was heerlijk en nu gaan we proberen te slapen! Bij jullie is het nu 14.13 uur en bij ons dus 22.13 uur en we moeten er morgen weer vroeg uit om de camper op te gaan halen.
Vanochtend de camper opgehaald bij apollo campers in Cairns. Ging gelukkig allemaal heel vlotjes en niet zo langzaam als bij een familie uit Israel die van de hele uitleg van de camper een film op hun mobieltje maakte. Zelfs de motor van hun auto werd gefilmd. ‘Trust me, there’s also an engine in your camper’ zei onze begeleider, toen hij de Israelische familie zag. Zo te zien had onze camper al wel een paar ruige tochten meegemaakt want er zaten al behoorlijk wat krassen en deuken in -en op.
Hierna snel naar het dichtstbijzijnde shoppingcentre voor de eerste inkopen. Het grappige is dat je hier niet eens merkt dat we aan het andere einde wereld zijn, alles ziet er nu al behoorlijk vertrouwd uit. Behalve het rijden aan de linkerkant van de weg dan … Vooral in een drukke omgeving, zoals op een parkeerplaats bij het shoppingcentre, blijft het oppassen geblazen dat we het niet op de ‘Nederlandse’manier oplossen ! Hierna was het nog maar 20 min rijden naar de camping Ellis Beach.
De laatste gereserveerde plaats was nog vrij voor ons, dus alles klopte prima. 50 meter van het strand staan we nu, palmbomen, en hoge (warme) golven. Jammer dat het hier al om 18.30 uur zo snel donker wordt. Maar goed, dan zie je al wel vreemde vogels op het strand komen die we nog nooit hebben gezien. Een of andere kruising tussen een zeemeeuw en een ooievaar !
Morgen gaan we op excursie naar het Great Barrier Reef en wel ‘Green Island’. Gaan wij met z’n allen snorkelen en kan oma op het strand zitten …

• 29 Juli 2010 - 10:02

Fam Van Hugte:

lieve mensen
    geniet er van!
    wij 'reizen 'met jullie mee!
    heel veel plezier !
    dikke zoen van ons allemaal

• 29 Juli 2010 - 10:30

Harrie En Jose:

Gelukkig zijn jullie in Australie.Wat is jullie mama toch ontdeugend, wafels meenemen voor de familie, dat mag ik wel.
    Ik hoop nog heel veel van jullie avonturen te kunnen volgend, ben zeer benieuwd. Geniet maar lekker met z'n allen. Liefs José

• 29 Juli 2010 - 10:37

Fam. Smeulders:

Fijn dat jullie goed zijn aangekomen en nu maar genieten van een hopelijk onvergetelijke reis.
    Wij genieten thuis mee...
    (in de regen)
    Heel veel plezier, een goede reis. En kijk goed uit aan de andere kant van de weg hè! veel liefs van Jos Wilry Wouter en Anne.

• 29 Juli 2010 - 12:23

Jan & Thea:

Fijn voor jullie allemaal dat de reis goed is verlopen, geniet er maar goed van.
    Wij vertrekken morgenvroeg voor 3,5 week naar Tsjechië. Als we onderweg internet hebben bekijken we jullie reisverslagen uiteraard.
    Liefs, Jan & Thea

• 29 Juli 2010 - 13:53

Claudia Duijsens:

He alle Oomentjes plus oma natuurlijk!

Eindelijk het lang verwachte berichtje. Als blogger zat ik al op de uitkijk. Heerlijk om nu jullie verhalen te gaan lezen van deze prachtige reis. Ben erg benieuwd naar al jullie avonturen.
    Als jullie zo goed stroopwafels kunnen verstoppen... wie weet wat er dan nog meer in die koffer zat wat die hond niet gevonden heeft.
    haha!
    Die Israëlische familie heeft wel nu mooi al een filmpje dat zij op hun blog kunnen zetten, jullie nog niet.
    Kijk al uit naar jullie volgende verhaal (met foto's???)
    Oh ja en die rare vogel? Zien jullie daar ook Albatrossen? Want dat lijkt me eens gaaf!
    Heel veel plezier verder,
    Groetjes uit Canada,
    Claudia

• 29 Juli 2010 - 18:21

Fam Hueber:

Hoi allemaal,

Fijn dat jullie goed aangekomen zijn. Maar wat een lange reis. Ongetwijfeld vergeten jullie die lange reis snel en kan het genieten beginnen. Geniet maar volop en wij zijn benieuwd naar al jullie verhalen. Heel veel groetjes uit Nuenen.
    René, Christel Pim en Floor

• 29 Juli 2010 - 19:00

Anouk:

Van dat jullie er zijn en dat t allemaal zo soepel is verlopen! Lekker genieten van alles en ik lees jullie wel weer!! xx

• 30 Juli 2010 - 07:58

Fam. Van Gog:

Ha vakantiegangers, oh het klinkt nu al super allemaal, palmbomen op het strand en hoge warme golven. Jullie gaan echt de reis van jullie leven meemaken. Leuk hoor dat we jullie reis "live" kunnen volgen. Veel foto's maken en veel filmen en wie weet als onze kids wat groter zijn..... Lieve mensen geniet van alles daar en we volgens jullie. Liefs van Simone, Toine, Niels en Silke xx

• 30 Juli 2010 - 19:55

Kathy:

Hoi allemaal,

Superleuk om te lezen!!
    Ver weg en toch dichtbij,

Dikke kus xxx

• 01 Augustus 2010 - 18:07

Joke Van Hees:

Het klinkt geweldig wat jullie daar meemaken. Ik ben echt jaloers! Maar misschien ooit?
    Geniet ervan en groeten
    joke van hees