Onze laatste dagen Down Under - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Familie Oomens - WaarBenJij.nu Onze laatste dagen Down Under - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Familie Oomens - WaarBenJij.nu

Onze laatste dagen Down Under

Door: Brigitte

Blijf op de hoogte en volg Familie

01 September 2010 | Australië, Melbourne

Het blijft maar regenen hier in Australie. Ondanks dat Fleur zondagnacht heeft moeten overgegeven bij mijn nichtje Bernie was het achteraf toch een gezellig logeerpartijtje geweest. Stijn zat de volgende morgen met 3 meiden om 'm heen een rollercoaster spel te spelen op z'n laptop. Fleur ging bij thuiskomst meteen naar bed en mama ging achter op de quad bij Rayleen een paar familiebezoekjes in buurt afleggen. Ze wonen allemaal op het land van de boerderij van ome Tony. De zon scheen eindelijk op maandag, 17 graden dus Pieter, Stijn en ik gingen naar St. Kilda. Een leuke plaats aan zee bij Melbourne met een oude pier uit de 18de eeuw en leuke winkelstraten. Scones en friet(Stijn) gegeten en in de zon aan het strand ook nog wedges (aardappels met creme fraise en chili saus) gegeten. Helaas voor Stijn en mij kwamen die er 's avonds bij mijn neef John Heatly aan de verkeerde kant eruit. John en zijn vrouw komen in 2012 naar Europa zijn beide leerkrachten dus we hebben heerlijk gekletst. Ze wonen in Drouin vlakbij Longwarry. We rijden wat af, inmiddels staat de dagteller van de Toyota Landcruiser op 2700 en hebben we inmiddels totaal al zo'n 7300 km gereden in Australie. Een volgende keer vliegen we denk ik maar iets meer dan nu. Inmiddels waren maandag ook Melsy en Jaquie ziek geworden en Kerrie ook. We hebben dinsdag maar wat uitgeslapen en voordat we in Melbourne waren en de Aussie shop hadden gevonden was het weer tijd om te eten. Gelukkig kon Kerrie dindagavond toch naar de docks in Melbourne komen voor dit afscheidsetentje. We waren met mijn achternichtje Anneke Ryan, nichtje Nicole, Gregg haar man, ome Bill( betaalde ook de Bill:-) en tante Thea, nichtje Anne marie, haar man Paul, neef Anthony, en wij in een super gezellige steakhouse. Paar traantjes tijdens het afscheid daar en op naar ome John die erg ziek is. Woensdag 1 september ontbijt bij ome John maar helaas heeft hij veel pijn in zijn rug, heup en been en moet hij weer naar de dokter. Wij gaan de auto wassen in de regen en daarna naar het supergrote Knox shoppingcentre om voor Fleur Uggs pantoffels te kopen. Daarna op naar Melbourne om met de City Circle Tram een route te gaan rijden langs alle bezienswaardigheden van de stad. Stijn wilde graag naar de Timezone wat 'gamen' en ik ging met Fleur en mama naar ome John. Even kletsen en hij ging weer rusten. Nu is het tijd om de koffers te pakken en morgen komen een aantal familieleden ons uitzwaaien. Bram alvast een fijne verjaardag toegewenst uit Australie! Liefs uit Austalie van ons vijfjes.
Brigitte xxx

• 01 September 2010 - 12:44

Claudia Duijsens:

Lieve allemaal!
    Wat zal ik jullie berichtjes missen als ik opsta....
    Maar eens bedenken dat ik de komende tijd ga lezen als niet jullie leuke reisverslagen.
    Heel erg bedankt dat we mochten mee genieten en een kijkje mochten nemen in jullie familieleven.
    Wens jullie een hele goede terugreis. Beterschap voor die gene die een Aussie-beestje hebben waardoor het eten achterstevoren naar buiten komt.
    Tot heel gauw! Erik is vanaf maandag een weekje in Nuenen!
    lieve groetjes van ons allemaal en laat even weten als jullie thuis goed zijn aangekomen.
    Take care!
    Claudia

• 01 September 2010 - 13:25

Jan En Thea:

Lieve Annie, Brigitte, Pieter, Fleur en Stijn,

Ja, nu zit het er alweer bijna op, het zal wel ontzettend snel zijn gegaan voor jullie en afscheid nemen doet pijn, maar ik weet zeker dat Jan dit heel fijn had gevonden.
    Ik weet niet of jullie ome John nog zien, wens hem dan van ons heel veel beterschap.
    Een voorspoedige terugreis toegewenst, ik wil zeggen we horen jullie verhalen wel als jullie terug zijn, maar die kennen we nu al :)

Tot binnenkort,

Liefs, Jan en Thea

• 01 September 2010 - 17:11

Joyce Lynn:

het zit er helaas bijna op,jullie hebben geweldige herinneringen om op terug te kijken en het is natuurlijk heerlijk om de familie weer gezien te hebben!een hele goede terugreis en we zien elkaar snel weer,xxxjes jan en joyce lynn

• 01 September 2010 - 17:17

Wilry Smeulders:

Lieve allemaal,

Wat hebben jullie een prachtige reis gemaakt.
    En Brigitte volgens mij heb je je lijntje wel gehouden tijdens deze 6 weken, onvoorstelbaar na al die eetfoto's.
    Het lijkt wel of iedereen jullie al kent in Australië.
    Wij wensen jullie alvast een goede terugreis en hopelijk kunnen jullie nog wennen hier.

groetjes, Wilry

• 01 September 2010 - 19:59

Kathy:

Lieve allemaal,

Een hele goede terugreis toegewenst, julllie kunnen vast terugkijken om een mooie, ik bedoel een super vakantie!! Hou je daar aan vast, ook bij het afscheidnemen. Je kunt heel vaak skypen, toch! Tot gauw,
    groetjes Kathy

Hallo allemaal. Weer op de terugreis. Goede vlucht en tot in Nuenen

• 03 September 2010 - 07:30

Miriam En Joost:

Lieve allemaal

Ik was een paar dagen uit de lucht, maar als het goed is zijn jullie al weer geland op Nederlandse bodem als je dit leest. Welkom thuis! Jullie kunnen terugkijken op een indrukwekkende reis met mooie herinneringen en ontmoetingen. Fijn dat wij via de mail getuige konden zijn. Tot gauw. Lfs Joost en Miriam xxx

• 03 September 2010 - 18:45

Liliane + Fam.:

Wauw wat een reisverslag,dit moet je echt gaan bewaren! Leuk dat we met jullie mochten meelezen en bedankt voor de leuke kaart! Vanaf vandaag weer een beetje acclimatiseren in NL! Helaas, de vakantie zit er op en het gewone leven gaat weer beginnen!
    doei doei