Gewoon een donderdag in Australie - Reisverslag uit Longwarry, Australië van Familie Oomens - WaarBenJij.nu Gewoon een donderdag in Australie - Reisverslag uit Longwarry, Australië van Familie Oomens - WaarBenJij.nu

Gewoon een donderdag in Australie

Door: Fleur

Blijf op de hoogte en volg Familie

26 Augustus 2010 | Australië, Longwarry

Vanochtend heerlijk uitgeslapen en toen gebruncht. Tony en Rayleen hadden deze keer niet zo heel veel te doen dus hebben we lekker bij gekletst. Toen op weg gegaan naar Loretta, de weduwe van opa’s oudste broer Harry. Zij is ook een boerin dus we wisten niet zeker of we haar wel konden vinden. Gelukkig zagen we iets verder op haar land een vuurtje dus zijn we daar maar naartoe gereden. Ze was al het afval aan het weg branden maar toen ze ons zag liep ze meteen mee naar haar huisje. Haar beste vriendin (waar ze echt alles mee doet en altijd bij haar is) ging ook mee want ze kende papa en mama nog wel van de vorige keer. We hadden het fotoboek van opa’s begrafenis meegenomen om het aan haar te laten zien. Ze vond de foto’s echt prachtig Claudia. Complimenten! Ze moest rond 4 uur al haar koeien gaan melken dus toen gingen we weer naar huis om Tony te helpen met het melken. Toen we daar kwamen zei Rayleen dat er net een kalfje was geboren en dat we daar later wel misschien naar toe konden gaan. Hij begint net zoals Loretta ook om 4 uur met melken en dan moet hij wel 300 koeien melken. Ik heb echt bewondering voor Tony en Rayleen hoe ze dat steeds weer, dag in dag uit, zo volhouden en doen. Stijn en ik mochten op een paar rustige koeien de melkers zetten. Dat was heel vies maar wel heel interessant om te doen. Daarna zijn we met Rayleen de kalfjes melk gaan geven. De kalfjes hadden heel vel dorst en daarna kwam Stijns en mijn droom uit: op een Quaid rijden! Rayleen reed wel want wij wisten de weg natuurlijk niet maar papa reed wel met mama achterop. We gingen eerst even naar het kalfje toe om haar te zien en om te kijken of dat het een meisje was (melk koe) of een jongen (dan moest hij geslacht worden). Het was gelukkig een meisje. Toen reden we door naar Anne-Marie’s huis. Het lag dicht bij Tony en Rayleens huis en het was best groot. Toen reden we weer door, met 55 km/u met een ijs koude wind, naar Melanie’s huis. Dat was ook al groot. Daar hebben we zaterdag ook haar 22ste verjaardag. ’s Avonds kwam Anne-marie samen met Will naar ons toen om snoepzakjes te maken. Zij doet de catering bij hun lokale football club en we moesten voor het finaleweekend heel veel snoepzakjes maken. Alle dames en Stijn hielpen en papa, Will en Tony waren de proefkonijnen.

• 26 Augustus 2010 - 12:42

Claudia Duijsens:

Goeiemorgen lieve mensen aan de andere kant van de wereld.
    Hartelijk dank voor het compliment, ik vind het nog steeds een hele grote eer dat ik het mocht doen.
    Ja quad rijden is erg leuk, vraag Mees maar eens. Kom maar gauw naar Canada, hier kan het ook!
    Leuk al die ervaringen op de boerderij, lijkt me echt iets voor ons.
    En een kalfje geboren zien worden is helemaal gaaf!
    liefs,
    Claudia

• 26 Augustus 2010 - 13:39

Harrie En Jose:

Hoi Fleur, dus jullie werden aan het werk gezet i.p.v. vakantie houden. Wat hebben jullie een leuke familie zo ver weg. Geniet maar in Australie want hier is het werkelijk zeer slecht weer. Regen, regen en nog eens regen. Het lijkt wel herfst. Misschien brengen jullie de zon weer mee naar hier als jullie terugkomen en kunnen we nog wat gaan genieten.
    Dikke kus voor jullie allemaal. Jose

• 26 Augustus 2010 - 20:00

Joke En Sjef:

Hallo vakantie gangers.
    Erg leuk jullie belevenissen te lezen en we kennen veel van de families waar jullie zijn, o.a bij Thony.
    Schitterend zoals hij boert, toen wij er waren was hij net bezig met een grote drinkkuil te maken, Groet, Sjef/Joke

• 27 Augustus 2010 - 07:52

Fam. Van Gog:

Hallo lieve familie, even van een paar dagen de verslagen doorlezen. Ben elke keer weer verbaasd wat een super gave ervaringen jullie opdoen. En al die familieleden die jullie zien, het zal wel emotioneel zijn allemaal. Geniet er maar van. En ook van het weer, want hier is het echt herfst. Gister is er zoveel regen gevallen, normaal valt dat er in 1 maand. Wij zijn nu nog in Zeeland en hebben helaas nog niet zo'n mooi weer gehad, maar dat mag de pret niet drukken. We maken er toch iets moois van. Ja Stijn en Fleur, Quad rijden is heel leuk. Niels heeft zelf ook een Quad en natuurlijk hebben we die meegenomen. Elke ochtend, als het weer het toelaat, gaat hij samen met Toine op het strand Quad rijden. Lekker crossen over het strand. Lieve mensen nog een weekje en jullie bijzondere vakantie zit er op. Geniet er nog even van. Liefs van ons x, Simone, Toine, Niels en Silke

• 29 Augustus 2010 - 11:36

Kathy:

Hoi lieve allemaal,

Heb alles bijgelezen en super alles! Ziet er echt te gek uit. Had alleen de 1e paar dagen gelezen en toen deed internet erniet en brigitte; we zijn er toch uiteweest van 14 augustus tot 28 augustus.
    We zijn gevlogen naar allicante en zaten in moraira, heel gezellig want janus en fam. zat een half uurtje bij ons vandaan. Het was inderdaad goed om er even uit te zijn geweest. Geniet nog lekker, van het land , van elkaar, en van de rust. Thuis is ook wel fijn, maar na een oaar dagen verlang je toch weer naar de vakantie.
    Dikke kus voor iedereenxxxKathy