Boot Naxos/ Rafina – auto Rafina/ Athene/ Patras - Reisverslag uit Venetië, Italië van Familie Oomens - WaarBenJij.nu Boot Naxos/ Rafina – auto Rafina/ Athene/ Patras - Reisverslag uit Venetië, Italië van Familie Oomens - WaarBenJij.nu

Boot Naxos/ Rafina – auto Rafina/ Athene/ Patras

Door: Fleur en Pieter

Blijf op de hoogte en volg Familie

29 Augustus 2009 | Italië, Venetië

Op donderdag 27 augustus zijn we in alle vroegte op de veerboot gestapt naar Rafina.
Het was een rustige ontspannen tocht behalve voor Fleur. We konden lekker slapen op de bankjes op het achterdek van de boot. Onderweg kwamen we ook nog in de havens van Mycanos, Tinos en Andros.Vanaf de haven in Rafina nog even door Athene rijden om Francientje weer op te halen. Toch handig die navigatie van Pieter. Even onderweg naar Patras nog eten bij Mc Donalds en we zijn weer op tijd in de haven van Patras. We moesten wel een paar rondjes door Patras rijden voordat we de juiste gate 1 hadden gevonden. Via rolrappen kwamen we bij onze luxe hut 6110. We hebben zeezicht ,een tv en
kunnen de laptop op de kamer gebruiken. De gangen op de boot van Anek Line liggen weer vol met studenten en backpakkers en mensen die geen geld of zin hebben om een hut te huren. We zijn meteen gaan slapen en hebben vandaag erg lang kunnen uitgeslapen. Zwemkleding aan en naar het zwembad om lekker de hele dag te zonnen terwijl Stijn heeft zitten gamen in onze hut. Ja ,we halen op deze manier zeker het maximale uit onze hut. Tijdens de bootvaart konden we vanaf het achterdek regelmatig groepen dolfijnen uit het water zien springen. De internetverbinding in de hut was minder dus Fleur zocht een plekje in Loungebar en kon daar lekker hyven. Pieter at vandaag een van zijn laatste pitabroodjes met Griekse giros. Hier zijn de broodjes groter dan thuis en worden ze volgestopt met giros, friet, saus, tomaat en ui en draaien hem dan als een soort wrap dicht. Vrijdagavond gaan we uit eten op de boot in het a la carte restaurant. Daarna nog even uitwaaien op het dek en vroeg naar bed want zaterdag gaan we de hele dag naar Venetie. Nog even twee dagen ‘bella italia’ opsnuiven.