Koroni- Nafplion - Reisverslag uit Nauplion, Griekenland van Familie Oomens - WaarBenJij.nu Koroni- Nafplion - Reisverslag uit Nauplion, Griekenland van Familie Oomens - WaarBenJij.nu

Koroni- Nafplion

Door: Brigitte

Blijf op de hoogte en volg Familie

20 Augustus 2009 | Griekenland, Nauplion

Fleur en Stijn hadden last van ‘ nachtmerries ’ in hotel Zaga Beach dus hebben we besloten om een matras van hun kamer op onze kamer te leggen. Een heerlijke nachtrust met zijn 4 - tjes op 1 kamer. Brigitte had dat wel nodig want we hadden 240 trappen moeten lopen naar het dorpje heen en weer terug. Koroni is een gezellig visserplaatsje en je kunt er iedere avond aan zee eten. Brigitte dacht een keer een gebakken visje te eten, nou ze kreeg er een bord vol ....inclusief zielige oogjes. Verder is het Griekse eten heerlijk. Tzatziki, gebakken aubergines en courgettes, mousaka en souvlaki’s . De Grieken zijn erg vriendelijk, gastvrij en heel relaxed.
Woensdag 19 augustus hebben we weer een heerlijk ontbijt aan zee gehad. Yoghurt met honing en een lekker gebakken eitje met spek. Helaas was het vandaag weer erg warm en geen wind te bekennen. Na een paar uurtjes zonnen zijn we naar onze koele hotelkamer gegaan en weer de trappen op naar de boulevard voor een heerlijke lunch. Toen nog even in die hitte !!! cultuur snuiven op de top van de berg bij het klooster Timiou Prodromou en hebben we binnen de kasteelmuren gelopen. Even een frisse duik in zee en nadat we lekker lang met opa. Monique en oma hebben getelefoneerd zijn we weer naar een heerlijk restaurant Zorba Grill gegaan. Lekker lounchen met choco-lovers, cola, sprite en bier. Daarna weer die 240 trappen op en af …………puf puf………
Op donderdag 20 augustus vertrekken we weer naar de volgende bestemming Nafplion. Fleur komt in Hotel Byron er ineens achter dat ze ‘francientje’ is vergeten in Zaga Beach. Snik , snik. Effe bellen en misschien wordt ze nog gevonden en sturen ze haar op! Onderweg nog in de file voor een bermbrand gestaan waardoor de reis iets langer duurde. Er zijn hier veel bergen met zwarte bomen. In de Peloponnesos zie je veel mooie restaurantjes aan de waterkant. Ook in Nafplion vonden we weer een heerlijke plek voor een clubsandwich. Daarna even de stad verkennen met een touristen-treintje, lekker wandelen en een ijsje eten. Opa weer gebeld want die ligt sinds vanmiddag in het ziekenhuis in Maastricht voor een onderzoek onder narcose en hij moest er ook een nacht slapen. Gelukkig mogen Monique en oma er ook blijven. We denken veel aan hem. Morgen gaan we naar het ‘Ancient Theatre of Epidaurus’. Dit is het centrum van de god van de geneeskunde Aesculapius die door Zeus was gedood nadat hij een zieke uit de onderwereld had gered.
Morgen weten we meer want dan leest Stijn ons weer op locatie voor uit zijn boek over Mythen en goden.