Delphi en Itea - Reisverslag uit Delphi, Griekenland van Familie Oomens - WaarBenJij.nu Delphi en Itea - Reisverslag uit Delphi, Griekenland van Familie Oomens - WaarBenJij.nu

Delphi en Itea

Door: Fleur

Blijf op de hoogte en volg Familie

14 Augustus 2009 | Griekenland, Delphi

Vandaag zijn we door een ski gebied gereden op weg naar Delphi. Leuk hotel met een balkon. Naar het strand van Itea geweest. Lekker op een strandbedje. Helaas moest mama met Stijn naar de EHBO want Stijn kreeg een allergische reactie. Een lieve Griek ging met hun mee. Papa en ik namen nog een drankje. Toen moesten we naar het ziekenhuis maar omdat Stijn nergens meer last van had en goed reageerde op de 4 tabeletjes en drankje die hij bij de EHBO had gekregen zijn we naar ons hotel terug gegaan. We zijn lekker Grieks uit eten gegaan en hadden een uitzicht op Itea, vanaf de berg 500 meter. Morgen gaan we naar het orakel van Delphi en daarna reizen we verder naar Olympia. Nu is ons internetverbinding bijna verlopen en morgen komen de foto's en maken we het verslag af.
Oja, stijn was ook nog zijn zwembroek in athene vergeten. We moeten de kamer beter doorzoeken als we weg gaan.
-----------------------
Maak ik (Pieter) 't wel even af. Met Stijn gaat het gelukkig weer goed. De bulten zijn net zo snel weggegaan als ze gekomen waren. Misschien dat het keerpunt hiervoor in de behandelkamer van de dokter heeft plaatsgevonden toen de dokter met een grote spuit binnenkwam terwijl Brigitte even naar de toilet was. Stijn zei toen snel tegen de dokter, 'i would like to wait for mijn mother, when she's terug'. In plaats van de spuit kreeg hij toen 4, letterlijk, bittere pillen waar hij ongeveer een uur braakneigingen van heeft gehad, onze pillengigant :-). 's avonds hebben we echt grieks gegeten in een restaurant waar wij de enige gasten waren. Toen ik dacht dat ik klaar was met m'n mixed grill gaf de eigenaar nog even fijntjes aan welke stukken vlees nog opgegeten moesten worden, want dat waren juist 'de best parts'. Ik dacht dat het botjes waren maar blijkbaar was het gewoon harder vlees. Was overigens lekker hoor ! 's nachts lekker met z'n vieren geslapen op onze familiekamer waarbij gedurende de nacht af en toe overlegd moest worden of de airco voor de een te hoog stond of voor de ander juist te laag. Gelukkig zijn we er toch goed uitgekomen waardoor ieder zijn deel van de nacht lekker geslapen heeft !