Gator farm - Reisverslag uit Homestead, Verenigde Staten van Familie Oomens - WaarBenJij.nu Gator farm - Reisverslag uit Homestead, Verenigde Staten van Familie Oomens - WaarBenJij.nu

Gator farm

Door: Pieter

Blijf op de hoogte en volg Familie

22 Juli 2008 | Verenigde Staten, Homestead

Zondag 20 juli :
Vandaag vroeg opgestaan (7.00 uur) om eerst een paar uur te rijden voordat we gaan ontbijten. Onderweg nog een poging gedaan om een camping voor vanavond te bespreken, maar dat lukte niet vanwege m’n slechte telefoon-Engels en het feit dat er op zondagen waarschijnlijk de kantoren gesloten zijn. Ontbeten in het John Pennecamp underwaterpark, maar daar zagen we natuurlijk niets van vanaf onze ontbijttafel. Hierna zijn we toch maar doorgereden naar de camping die we in gedachten hadden om te informeren of er plek was. Een prachtige Amerikaanse dame in her mid-seventies die waarschijnlijk voor ’t laatst in 1976 naar de tandarts is geweest, vertelde ons dat er plenty of room was voor onze camper. Daarom maar snel naar de alligatorfarm die vandaag op ’t programma stond. Dit is een combinatie van boerderij & pretpark waar we begonnen met een spectaculaire airboat-tour. Brigitte zorgde ervoor dat we vooraan in de rij konden staan voor de fun-places helemaal vooraan in de boot.
De boot zat vol met bijna alleen maar Nederlanders en de piloot deed erg z’n best voor spektakel. Van alligators had ie weinig verstand van want op de welbekende vraag wat het verschil is tussen een alligator en een krokodil antwoorde ie met ‘een alligator begint met een A en een Crocodile begint met een C’. Hij wist ook nog te vertellen dat alligators zowat alles eten, ook ‘nice girls in purple T-shirts’. Het duurde even voordat Fleur doorhad dat zij de enige in de boot was met zo’n kleur T-shirt. Na flink gestuiterd, 360- graden bochten gemaakt enzo waren echt kletsnat geworden op de funplaces. Toen Brigitte achterom keek naar de piloot stak ie z’n dikke duim op en lachte breed. Na afloop vertelde ie ons ‘ I realy worked hard on you guys to get wet’. Brigitte en Stijn moesten even terug naar de camper om droge kleren aan te trekken en we waren pas 30 minuten op het park ! Hierna hebben we nog de slangenshow bezocht en heeft Fleur zich over haar slangenvrees heen gezet, na goed voorbeeld van Stijn en Brigitte. Pa kon dus ook niet achterblijven en heb ’t ook maar ondergaan met de witte boa constrictor met rode oogjes. De slangenmaster kon blijkbaar ook trucjes met alligators en liet iedereen zien hoe snel je bijna je vingertjes kwijt kunt raken.
Hij pakte in de alligator show, een alligator baby, bond z'n bek dicht en Fleur en Stijn durfden hem vast te houden. Na de Alligator-farm, zijn we naar Goldcoaster gereden.
Een geweldig RV- Resort met lieve, oude dametjes.

(Stijn)
Ik had een speelgoed-alligator gekocht en in het zwembad heb ik met Zecker gespeeld en gekletst. Mama deed de was, Fleur en Papa zaten in een Whirlpool met een oude dame te kletsen, en die zei dat het restaurant "Capri" heel lekker was. Daar zijn we dus gaan eten. We hadden een grappige, aardige, donkere ober, maar hij vergat alles wat hij zelf aanbood. Nu lekker slapen in de camper met airco.

• 25 Juli 2008 - 20:19

Jos En Jose :

lieve stijn je bent n echte held en eigenlijk is dat pietertje n beetje n sissy!super leuk ,dat we n mailtje van jou kregen!we kijken iedere dag of er nog nieuws is van jullie en genieten samen met jullie ,ook al zitten we aan de andere kant van de wereld!bij ons is het nu eindelijk goed weer ,dus we kunnen lekker buiten zitten. bewaar die alligater voor in onze tuin of past die niet in de handbagage? wel even proberen !heel veel liefs voor jullie samen en uit het oog is niet uit het hart! dikke nuenense zoen